søndag den 8. november 2015

Natulv

Natulv af Cecilie Eken
Udgivet: 20.10.2015
Genre: Historisk thriller
Sider: 111
Forlag: Høst & Søn
Antal stjerner: *
Originalsprog: Dansk
Sprog: Dansk
Handling: Nethe bliver barnepige for lille Harald på en herregård i 1900-tallets Danmark. Rundt omkring i byen sker der besynderlige ting, som man mistænker ulven for at have gjort. Nethe slår sig sammen med Dagfred for at opklare diverse mysterier, som involverer hekse og ulve. 
Skrivning: Der er mange verber i bogen, som gør der sker en masse. Forfatteren skriver godt, men jeg føler, bogen mangler en gnist, der fanger mig.
Da bogen sluttede, var jeg faktisk i tvivl om, hvad der var sket, hvem der havde gjort hvad og hvad motivet var bag det. 
Mine tanker mens jeg læste bogen: Fedt der er nogle, som skriver historisk fiktion, der sker i Danmark! Jeg elsker, man får et indblik i, hvordan det var for tjenestefolkene i datiden.
Min holdning: For at være helt ærlig tror jeg, forfatteren har taget nogle serier og film som fx Downton Abbey, Tudemarie og Red Riding Hood, hvorefter hun har slået dem sammen. Bogen er alt for forvirrende, dog kan jeg godt lide, man selv kan prøve at løse mysterierne sammen med Nethe og Dagfred. 
Den anbefales ikke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar