lørdag den 28. november 2015

Kvinden i buret


Kvinden i buret - Afdeling Q af Jussi Adler-Olsen
Udgivet: 30.09.2013
Genre: Krimithriller
Sider: 378
Forlag: Politiken
Antal stjerner: **
Originalsprog: Dansk
Sprog: Dansk
Handling: Politikeren Merete Lynggaard forsvinder pludselig en tilfældig dag. Hendes talebesværede og handicappede bror er mistænkt i sagen, men sagen lukkes uden resultat. 
Da vicekriminalkommissær Carl Mørck med sin assistent Assad i den nye Afdeling Q kommer der straks nye spor frem til overfladen. Merete er nemlig ikke død. Hun er Kvinden i buret.
Skrivning: Bogen er ikke egnet til at læse lige før sengetid. Jeg blev direkte utilpas af bogen, hvilket ikke nødvendigvis er en dårlig ting, da det betyder, bogen har et levende sprog. Beskrivelserne i bogen er fantastiske!

Mine tanker mens jeg læste bogen: Jeg spurgte ofte mig selv: ''Hvem var det nu lige det var?'' Bipersonerne var så svære at holde styr på. Jeg havde det muligvis på den måde, fordi jeg ikke er vant til genren.
Min holdning: Bogen er ikke dårlig. Den interesserer mig bare ikke. Hver gang Carl Mørck var fortælleren, så talte jeg siderne indtil, Merete igen kom på banen. Jeg synes, bogen var for langtrukken, og at den hovedskyldige var for forudsigelig.
Bemærkninger
Filmen er dog vidunderlig realistisk! Man sidder på kanten af sofaen i ren og skær spænding gennem det meste af filmen. 
Billedet til venstre er signeringen fra Jussi, han skrev til mig i bogen til Bogforum 2014.
Den anbefales ikke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar