onsdag den 18. november 2015

Dig og mig ved daggry

Dig og mig ved daggry af Sanne Munk Jensen og Glenn Ringtved
Udgivet: 22.10. 2013
Genre: YA
Sider: 309
Forlag: Gyldendal
Antal stjerner: ***
Originalsprog: Dansk
Sprog: Dansk
Handling: Den gode pige Louise føler sig tiltrukket af den mystiske irer Liam. De flytter sammen og er baggrundsmæssigt totale modsætninger. Trods dette stempler de dem selv som soulmates. Alt er perfekt, indtil Liam begynder at sælgestoffer. Lidt efter lidt begynder problemerne at stige parret til hovedet, og i sidste ende begår de selvmord. De bliver senere fundet, hvorefter man følger de pårørende igennem Louise.
Skrivning: Første kapitel handler om, parret bliver fundet i Limfjorden. I takt med kapitlerne skifter handlingen fra før/efter de begik selvmord. Det giver en vildt fed effekt med en masse suspence.
Mine tanker da jeg læste bogen: Der er nogle voldsomme ting i bogen, der virker lidt for ekstreme og derfor utroværdige. Jeg tror, forfatterne har gjort det bevidst for at vise, hvordan et ungdommeligt liv kan være, men det fungerer bare ikke helt ifølge mig.
Min holdning: Bogen viser, man ikke skal glemme sig selv for alt i verdenen. Der er en klar advarsel i bogen, som man virkelig tænker over, da man ser, hvor galt det kan gå. Mange følelser er på i spil i bogen, som man sætter meget fokus på, hvilket er en god ting.
Bemærkning: Denne bog læste jeg i forbindelse med skolen. Det er super dejligt, vi (for en gang skyld) læser noget fra nutiden, som også sætter mere fokus på emner, man funderer over i livet som teenager i dag.
Den anbefales ikke.

1 kommentar: