søndag den 8. november 2015

Bogforum 2015

Bogforum 2015

Uden at lyve har jeg ventet et år på dette arrangement. Jeg var for første gang med sidste år, hvilket også var en stor succes! Min veninde Sarah og jeg har i ugerne op til denne weekend (06.11.2015-08.11.2015) sørget for transport, billetter og et program, vi fulgte.
Sidste år var vi også kun til Bogforum lørdag i omkring 6 timer. Det lyder måske ikke af meget, men man bruger en masse energi på at være oppe at køre over de mange bøger, gå rundt så meget og bruge penge.
Nogle af højdepunkterne på programmet var at P. C. Cast, Kristin Cast, Jan Guillou og Teri Terry.
Manden i ser på billedet er Jan Guillou ved siden af Linse Kessler. :P Han er forfatter af bl.a Brobyggerne, som jeg har fået signeret!

Bøger jeg fik signeret:
  • P. C. Cast / Kristin Cast: Redeemed
  • P. C. Cast / Kristin Cast: Nyx
  • Teri Terry: Shattered
  • Teri Terry: Mind games
  • Jan Guillou: Brobyggerne
  • Lene Kaaberbøl: Vildheks - Ildprøven
  Før Bogforum købte jeg bøger, som skulle signeres ved lejligheden, hvilket jeg har skrevet om i indlægget: Bogforum på vej
I Tellerups bod var der dog også bogen Nyx til 50 kr.! Den kom med hjem efter forfatterne havde skrevet en lille hilsen. 
Efter et forfatterinterview med Teri Terry var hun i Arnold Buscks bod. Inden det købte jeg Mind Games af hende, som hun signerede sammen med Shattered. Det var så fedt! Jeg elsker, man kan se forfatterne bag værker, som man selv har et nært forhold til. Det er dem, der har prikket til diverse følelser i dig som fx glæde og gråd. 
Alt i alt kom jeg af med 800 kr. for 13 bøger. Det er et helt okay beløb, som jeg gerne betaler for så mange gode bøger! Tre bøger har jeg fået gratis enten ved uddeling eller ved at vinde dem, så i alt udvidede jeg min bogreol med 16 bøger!

Bogforum er et fedt arrangement til både yngre og ældre. Inden for politikkens verden var Margrethe Vestager og Henrik Qvortruop at se lørdag. Folketinget havde også en stand, hvorfra de uddelte ting vedrørende EU og dets sammenhængen.  Kronprinsesse Mary kom også et smut forbi med nogle af børnene ved 11-tiden. Der var mange steder, hvor småbørn var målgruppen, så der blev solgt billedbøger og pixi bøger i stor stil!

Bøger jeg bragte med hjem:
  • Tamora Pierce: Løvindens sang - Alanna
  • Tamora Pierce: Løvindens sang - Gudindens hånd
  • Tamora Pierce: Løvindens sang - Kvinden der rider som en mand
  • Tamora Pierce: Løvindens sang - Den springende løvinde
  • Mirza Masroor Ahmad: Verdenskrise og vejen til fred
  • G. J. Meyer: Tudors
  • Sarah J. Maas: Throne of Glass
  • Jesse Andrews: Mig og Earl og den døende pige
  • Erin Morgenstern: Nattens cirkus
  • Bergljot Hobæk Haff: Den evige jøde
  • Cynthia Hand: Unearthly - Kald mig engel
  • Cynthia Hand: Unearthly - Det tabte paradis
  • Cynthia Hand: Unearthly - Vejen til helvede
  • P. C. Cast / Kristin Cast: Nyx
  • Teri Terry: Mind games

2 kommentarer: